DIY: Honing En Munt Thee Masker

Zo nu en dan zoek ik de keukenkastjes hier in huis door voor wat huishoudelijke ingrediënten om een leuke DIY masker te maken. Dit keer kwam ik theezakjes tegen en dacht BINGO! Ik ga het honing en munt thee masker maken. Ik ontdek steeds meer nieuwe trucjes en dit is zo eentje! Het masker noem ik een wake up call, omdat hij zo verfrissend is op je gezicht. Hier komt de honing en munt thee masker!

 

Hier begint het allemaal mee. Een potje honing, één of twee zakjes van de munt thee en een kommetje om het maskertje in te maken.

Knip het theezakje zo open zodat je alles in het kommetje kan doen.

Voeg bij de thee wat honing. 2 á 3 is genoeg, maar je kan er altijd meer bij doen als het nog te dik is. Ik heb twee theezakjes gebruikt maar dat was voor mij net iets te veel dus je zou ook één theezakje kunnen gebruiken.

En zo zit het maskertje eruit. Het is niet heel erg lekker om te zien, i know, maar nu komt het moeilijke gedeelte. Het masker moet op je gezicht worden aangebracht. Dat is nogal moeilijk omdat je het masker niet goed kan uitsmeren. Je kan het masker aanbrengen met je handen maar met een kwast kan dit natuurlijk ook zonder vieze handen te krijgen.

Zo ziet uiteindelijk het resultaat op je gezicht eruit. Niet heel charmant maar het voelt nu al heerlijk aan! Het masker glijdt wel snel van je gezicht af, wat je ook kan zien op de foto, maar ga daarom dus even liggen en hou bijvoorbeeld een doekje bij de hand als het toch nog van je gezicht af gaat.

Na ongeveer een kwartiertje haal je het maskertje weer van je gezicht met warm water. OH MY GOD, wat is dit een fijn masker!!! Honing is erg goed voor je huid en maakt je gezicht hierdoor enorm zacht! De munt thee in het masker laat je stralen en maakt je helemaal wakker door het verfrissende gevoel. Door de hardere stukjes in de thee die je van je gezicht afwast, voelt het tegelijkertijd ook als een scrub wat je gezicht super zacht maakt. Per persoon kan dit wel verschillen. Als je een heel gevoelige huid hebt moet je het voorzichtig eraf wassen en niet als een gek gaan scrubben, dan voelt het niet meer prettig aan en krijg je een wat roder gezicht.

Ik ben in ieder geval helemaal weg van dit masker en zit constant aan mijn gezicht. Een super DIY!

2 comments

  1. Nog een tip uit het keukenkastje? Voor een lekkere (goedkope) scrub neem je de massage olie van je vorige bericht en dan gewone kristalsuiker. Alleen al voor je handen is dat heerlijk. Voor je gezicht waarschijnlijk iets te grof.

    Like

Geef een reactie

