My Last Seen Movies

the-vow

De laatste tijd heb ik weer heel wat films gezien. In de bioscoop, met mijn vriend of gewoon lekker thuis op de bank. Heerlijk vind ik dat, een goede film kijken. Nu het weer December is en de feestdagen weer eraan zitten te komen wordt het voor mij weer genieten van alle films die langs komen op tv. Hier heb je alvast wat my last seen movies van de afgelopen weken.


2012 heb ik pas geleden gekeken. Aan de titel van de film kan je misschien al zien waar de film over gaat: Het einde van de wereld op 21 December 2012. Zelf geloof ik er helemaal niks van maar stel, stel dat dit ons laatste maandje zal zijn op aarde, dan schijt ik ‘m zeven kleuren doordat ik deze film heb gezien. De aarde wordt in stukken gespleten, gebouwen verdwijnen in de aarde of in zee en ongekende rampen ontstaan. Nergens ben je meer veilig want de aarde verdwijnt onder je vandaan. Op 21 December vier ik dat ik kerstvakantie heb, maar als de wereld dan echt vergaat, dan gaan we met z’n allen!


Ted is al een tijdje in de bioscoop maar toch ben ik laatst met mijn vriend nog naar Ted geweest in de bioscoop. Wat een held is die teddybeer. Ik heb nu misschien wel een ander beeld van mijn knuffels van vroeger, maar ik heb gehuild van het lachen! De film gaat over een man, John Bennett, die in 1985 als eenzaam jongentje een wens uitsprak dat de grote teddybeer die hij net voor Kerstmis gekregen had tot leven zou komen. Door een vallende ster gebeurde dit ook echt en hoewel Johns ouders hierdoor nogal geschokt waren, mocht Ted de beer blijven. John werd ouder, Ted groeide mee en samen gaan ze het leven door. Maar of dit nou zo slim was..

‘Just grab your thunder buddy and say these magic words: Fuck you, thunder! You can suck my dick! You can’t get me thunder cause you’re just God’s farts!’

Naar deze film was ik eigenlijk best benieuwd. Achtste Groepers Huilen Niet. De film is gebaseerd op het waar gebeurde verhaal van Anke, een energiek meisje die positief in het leven staat maar op 12 jarige leeftijd leukemie krijgt. Jacques Vriens, de bekende schrijver, was vroeger de leraar van Anke en heeft alles zelf meegemaakt. Daarom heeft hij jaren na de dood van Anke een boek geschreven. Toen ik in groep 4 zat werd dit boek voorgelezen door mijn juffrouw van die tijd. Ik was zo onder de indruk van het verhaal en was daarom ook benieuwd naar de film. Het is een erg realistisch verhaal en dat kan je heel goed terug zien in de film. Kanker is een heftig onderwerp, maar in de film Achtste Groepers Huilen Niet is het heel menselijk overgebracht. Als je meer over dit verhaal wil weten, klik dan hier om de aflevering van De Reünie terug te kijken. Op 29 April 2012 was er een aflevering over de klas van Anke, met Jacques Vriens en meer persoonlijke dingen over Anke.

Ik hou het meest van romantische of komische film, zoals The Vow, One Day en The Hangover. Van wat voor soort films houden jullie? Lach je het liefst tijdens een film of pak je het liefst de zakdoekjes te voorschijn?

Geef een reactie

