2012: A look Back

2012 - 2013

Het is 31 december. Nog net op het randje van 2012. Een perfect moment om even terug te blikken op een boordevol jaar vol liefde, groei, kennis, plezier, ontdekkingen maar ook van verdriet, twijfels en drukte.

2012 was voor mij het jaar waarin ik mezelf ontdekte. Dat ik ontdekte wat voor studie ik na de middelbare school wil gaan doen, ontdekte waar mijn grenzen liggen en ontdekte hoe ver je kan komen, als je maar in jezelf blijft geloven.

2012 was het jaar dat ik, ondanks dat ik nog best jong ben, al veel baantjes kreeg aangeboden en daar dan ook ging werken. Door het verschillende werk wat ik gedaan heb, weet ik hoe het in bedrijven er aantoe gaat, hoe ik mijn verantwoordelijkheden moet afleggen maar ook hoe mensen in elkaar kunnen zitten en daar denk je niet snel aan als je begint met werken.

2012 was het jaar van liefde. Liefde tussen mij en mijn ouders, mijn broertjes, mijn vriend en mijn vriendinnen. Liefde heb je altijd nodig. Waar dan ook of van wie dan ook. Dat heb ik wel weer geleerd in dit jaar.

2012 was het jaar van twijfelen tussen keuzes die vaak genoeg gemaakt moesten worden. ‘Wil ik leuk werk en minder verdienen of werk dat totaal niet bij mij past maar wel beter verdiend?’ ‘Zal ik met bijzondere dagen bij mijn ouders blijven of wil ik dit vieren met mijn vriend?’ ‘Moet ik mijn mond houden en zelf niet in de problemen komen of er toch iets van zeggen zodat ik haar misschien help?’ Ondanks twijfels, maak je altijd de beste keuze en groei je omdat jij die keuze op dat moment het belangrijkste vond.

2012 was het jaar van plezier maken, genieten van elke dag en je leven leven. Ik heb de kleine dingen leren te waarderen. Ook al was dat soms maar een knuffel van mijn kleine hondje.

In 2012 heb ik een nieuwe hobby voor mezelf ontdekt. Bloggen. Ook al ben ik nog niet zo heel lang bezig met deze hobby, weet ik wel dat ik in 2013 hier veel meer tijd aan ga besteden. Meer artikelen schrijven, producten revieuwen, van alles wat.

2013 gaat nog beter worden. Nieuwe mensen leren kennen, een nieuwe school in een andere stad en nieuwe interesses. Mezelf af en toe best wel op de eerste plek mogen zetten en meer in andere mensen verplaatsen. Leren plannen, minder ziek worden op een slechte timing en nog meer genieten van elke dag.Want elke dag is een feestje, alleen je moet zelf de slingers ophangen.

Ga met een goede start het nieuwe jaar in, heb elkaar lief en geniet van elk moment die je hebt in je hele leven, maar ook met anderen. Een heel gezond, gelukkig en liefdevol 2013! 

HAPPY NEW YEAR EVERYBODY!

Liefs X

3 comments

  1. Volgens mij wordt 2013 het jaar waarin jij hard op weg bent volwassen te worden! Goed bezig Melanie, maar geniet ook van je jong zijn. En je hebt helemaal gelijk, keuzes maken is iets waar je je hele leven mee bezig zult zijn. Af en toe een verkeerde keuze maken zal er ook bijhoren, daar leer je weer van. Heel veel liefs en een super 2013 toegewenst, Annet.

    Like

  2. Melanie, je bent in het schrijven van verhalen ook zeker gegroeid!! Meisjes worden meiden hè!! Ik wens je heel veel liefde en wijsheid in het nieuwe jaar!! En samen een feestje vieren tijdens jullie gala aan het einde van dit schooljaar!! Liefs, mevrouw Smit

    Like

Geef een reactie

