DIY: Banana Masker

Ik werd vanmorgen wakker, keek in de spiegel en twee ENORME kraters op mijn voorhoofd keken mij aan. De perfecte timing voor een lekker maskertje dacht ik. Ik wilde dus graag een ‘puisten maskertje’ maken en zocht in de keukenkastjes. Na alle kastjes wat doorzocht te hebben kwam ik uit op de ingrediënten die het Banana maskertje zouden gaan maken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit zijn de drie geheimen van het Banana maskertje. Honing, een sinaasappel en een banaan. Honing is goed voor zowel de droge als de vettige huid en al helemaal voor de gevoelige huid. Het kalmeert, maakt je huid super zacht en haalt troep uit je poriën dus honing reinigt je huid ook nog. De sap van een sinaasappel zorgt voor een voedende huid en de banaan zal voor mijn puistjes gaan zorgen. Heel simpel en altijd wel te vinden in de keuken.

Je hebt dus nodig:

1 rijpe banaan

1 theelepel honing

Een paar druppels sinaasappelsap

Laten we beginnen!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Snijd de banaan in kleine stukjes en doe deze in een schaaltje. Prak de banaan zodat het een papje wordt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Als de banaan is geprakt voeg je 1 theelepel honing bij het prutje. Je kan de hoeveel een beetje aanpassen. Het ligt er maar net aan hoeveel je wil gebruiken of hoe dik je het maskertje wil hebben.

Daarna snijd je de sinaasappel, pers je het sap eruit en zorg je dat er een kleine hoeveelheid sap door het maskertje kan worden gemixt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit is dan het maskertje. Natuurlijk moet je bij elk maskertje geen make up eronder hebben zitten anders werkt het nog niet. Het masker is ontzettend vloeibaar en ziet er door de kleine stukjes banaan niet erg charmant uit. Alsof je dikke, gele wratten op je gezicht hebt zitten haha. Anyway, laat het masker 10 tot 15 minuten intrekken en spoel het daarna eraf met lauw water.

Na een paar minuten het masker op mijn gezicht te hebben zitten, voel ik dat het begint te trekken aan mijn gezicht en te tintelen en dan vooral op de plekjes van mijn puistjes. Op de één of andere manier voelt het best verfrissend aan.

Na 15 minuten heb ik het masker eraf gespoeld. Zo zeg, je ruikt die geur van banaan wel heel sterk.. Niet een geweldig luchtje, maargoed. Even later keek ik in de spiegel en zag ik dat mijn krater vriendjes een stuk minder rood waren. De banaan helpt dus zeker wel! Ook al heb ik wel andere maskertjes op gehad die mijn huid zachter maakten dan deze.

Het is een goed masker voor als je je puistjes wil verminderen of minder zichtbaar wil maken en het trekt inderdaad troep uit de poriën. Maar ik weet niet of ik dit masker nog zo snel een keer zou maken.

Liefs X

One comment

Geef een reactie

