Mijn Stash #2: Nagellak

stash

Zo, het is alweer een maand geleden dat ik een ‘Mijn Stash’ update heb gedaan. De vorige keer was dat mijn douche stash, maar dit keer zijn mijn nagellakjes aan de beurt! Als eerste wil ik wel even zeggen dat ik nu toch wel een beetje baal van de foto hierboven.. Er staan twee dikke barcode stikkers op de nagellakjes in het midden van de foto! Jammer!! Maar anyway, terug naar mijn verhaal. Gisteren heb ik toevallig alle nagellak die er vreselijk uit zagen, die ik nooit meer draag of gewoon echt niet meer gedragen konden worden allemaal in de prullenbak gegooid. Mijn bakje met nagellak is nu veel overzichtelijker, maar nu ook natuurlijk een stuk leger. Ieder voordeel heeft zijn nadeel, toch?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Essence 06 – Hazelnut Cream Pie en Catrice 040 Petit Four As Dessert

Deze twee nude beige nagellakjes van Essence en Catrice hebben als enige de nagellak-ramp van gisteren overleefd. Ik had zoveel beige nude lakjes die óf te dik waren geworden óf gewoon niet meer mooi waren om te lakken. Dus heb ik die ook maar meteen weggegooid. Ik draag niet heel vaak meer een naturel nagellak, maar het staat altijd wel mooi op je nagels.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Max French Manicure en Casuelle French Manicure

I love French Manicure! Je nagels zien er door deze manicure er altijd zo gezond en verzorgd uit. De Max French Manicure heb ik gekocht bij Action en werkt eigenlijk best goed. Alleen ik ben meer fan van Casuelle French Manicure. Deze nagellakjes zaten bij elkaar in een setje en heb ik dit jaar als sinterklaas cadeautje gekregen. Bij het setje zaten nog wat andere kleine, leuke dingen bij die voor je nagels bedoeld zijn.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Action Neon Roze, Max Crackle Coat, NYC 242 Uptown, Essence 08 Ultimate Pink, H&M Pink Macaroon

Roze! Een echte meiden kleur natuurlijk. Maar roze heeft verschillende tinten. Op deze foto is dat ook wel te zien. De laatste nagellak bijvoorbeeld van H&M Pink Macaroon is veel lichter dan die van NYC, Catrice heeft weer een hele zalmachtige kleur en de eerste roze nagellak van Action is weer een felle kleur roze. Het is zó leuk om verschillende tinten nagellak te hebben, omdat je elke keer weer iets anders uit kan stralen maar dan toch met die ene kleur.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Max DNC 86 L.A. Blue, Action Neon Blauw, Catrice 400 Blue Cara Ciao, Hema 81, *kinderherinnering*

Bij mijn blauwe lakjes vind ik de verschillende tinten net zo belangrijk als bij de roze. Ik vind het lakje van de Hema het allermooist, alleen lakt het vreselijk.. De laatste nagellak heeft een ontzettend baby-blauwe kleur. Deze heb ik héél vroeger een keer als klein meisje gekregen en heb ‘m nog steeds in mijn stash liggen. Hmm, die had ook wel weg gemogen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hema 859, Essence Gold Rush, Catrice, 840 Genius In The Bottle

Deze nagellakjes vind ik prachtig! De lakjes hebben alle drie een hele mooie shimmer, maar die van Catrice heeft een snufje metalic erin zitten. De lakjes zijn erg feestelijk en heb ze daarom de laatste tijd veel gedragen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Sparkling, Essence 01 College Hero, NYC 002 Supernova

Glitter and glamour! De drie top coats hebben alle drie een verschillende glitter in hun lakje. De Sparkling heb ik net als de Casuelle French Manicure gekregen voor sinterklaas en zat ook in een setje met verschillende spulletjes. De tweede top coat van Essence was een limited edition dus nu niet meer verkrijgbaar. De top coat bevat dikke glitters die goed verspreid kunnen worden op je nagels. De laatste top coat is mijn favoriet. De NYC 002 Supernova! Je brengt deze top coat aan nadat je je nagellak hebt aangebracht. Het geeft een prachtige glans en als je goed kijkt, zie je ook een beetje blauw erin zitten.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Action Neon Nagellak en Fogan Nail Polish

Dit zijn de meest felle, neon lakjes die ik in mijn nagellakbakje heb zitten. De zes Action Neon nagellakjes zijn te koop voor €1,39 en doen het perfect. De felle oranje kleur van Fogan heb ik in de zomer gekocht in Slagharen op de Zwarte Markt. Het was eigenlijk bedoeld voor het EK, want tja.. je moet toch een beetje het elftal aanmoedigen haha.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Essence 05 Destination Sunshine en Essence 03 Exist On Your Right

Oeh, ik krijg van deze lakjes helemaal een zomergevoel! De twee Essence lakjes zijn zijn uit de Ready For Boarding limited edition dus ook niet meer te koop.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mark Wins Int’l 00006, Mark Wins Int’l 00008, Essence 48 Meet Me Now!, Essence 49 The Only Chance!, Essence 36 Enchanted Fairy

Deze vijf lakjes gebruik ik eigenlijk nooit meer. Maar op één of andere manier vond ik het zonde om ze weg te gooien. De eerste twee lakjes heb ik ooit toen ik klein was van mijn zelf bij elkaar gespaarde centjes gekocht. Die kon ik gewoon niet weggooien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En dit zijn mijn favoriete lakjes van de afgelopen tijd. De enige twee die nog niet langs zijn gekomen is de rode Essence 114 Fame Fatal en Hema 844. Rood is altijd nog mijn favoriete kleur nagellak geweest. Het blijft een mooi klassieke uitstraling geven. De denneboom groene en de gouden nagellak van de Hema en de NYC 002 Supernova heb ik veel gedragen tijdens de kerst. Maar nu.. stipt op nummer 1.. is mijn favoriet de H&M Pink Macaroon! Het heeft zo’n lieve babyroze kleur waar ik al zo lang naar opzoek was en nu heb ik dan eindelijk de perfecte nagellak!

Hoe ziet jou nagellak stash eruit? Puilt het bijna uit van de nagellakjes of heb je echt lekker overzichtelijk?

Liefs Melanie

3 comments

  1. Hoeveel heb je er uiteindelijk echt weggegooid?
    Ik heb volgens mij maar 4 potjes, blank, parelmoer, rood en knalblauw met glitters (voor de carnaval). Liefs, Annet

    Like

Geef een reactie

