15 Things Die Mij Blij Maken!

tumblr_ltkvyarvi21qlbbzoo1_500

Soms heb je van die kleine dingen waar je zo vrolijk van kan worden en die het jou dag helemaal kunnen maken. Bijna elke dag heb ik zo’n momentje waarvan ik dan kan dansen of voor de rest van de dag met een big smile op mijn gezicht loop. Natuurlijk heb ik ook wel mijn mindere dagen, dat heeft iedereen. Maar toch heb ik een paar dingen die ik gewoon al-tijd heerlijk vind om te doen of om mee te maken. Dit zijn mijn 15 Things.

tumblr_mgqgqdpjVd1s2w28go1_500_large

– Het moment dat je thuis komt met twintig tassen die vol zitten met geshopte spullen is heerlijk! De laatste tijd ben ik steeds meer opzoek naar de meest geinige truien of opvallende sieraden. De winter staat bekend om grijs weer, gruwel en de kou. Daarom vind ik het super leuk om mijn outfit op te fleuren met coole, dikke truien en originele sieraden. Vandaag was zo’n dag dat ik het niet kon laten om een winkel binnen te stappen en even later kwam ik de winkel weer uit met een tasje vol leuke ringen en oorbellen. I love it!

tumblr_mg682uhbvp1rcgn6mo1_500_large

– Voor sommige mensen is de treinreis maar een doodgewone manier om van A naar B te kunnen gaan. Oke, dat is het natuurlijk ook maar omdat ik zo vaak in een trein zit, vind ik het eerder een rust momentje waar ik lekker kan genieten van de muziek van mijn iPod, dat ik naar het mooie landschap buiten kan kijken of dat ik nog even de stof voor school door kan nemen. Het klinkt misschien een beetje gestoord, maar als ik mijn trein mis vind ik dit ook helemaal niet erg. Ik heb mensen zien staan vloeken en tieren op het perron omdat hun trein er vandoor was gegaan, maar die zoveel keren dat ik te laat was voor mijn trein ben ik lekker wat winkeltjes ingestapt op het station en heb ik warme broodjes voor mezelf gekocht. Dan gaat de tijd een stuk sneller!

– Uitslapen! Dit woord is echt heilig voor mij. Uitslapen hoort bij mijn leven. Als ik één keer in de week gewoon geen rust heb gehad of even niet heb kunnen bijtanken, dan ben ik de rest van de week stront irritant en chagrijnig. Het moment dat je je ogen open doet, op de wekker kijkt en ziet hoe laat het is en je realiseert dat je nog lekker kan blijven liggen is heerlijk! Geen wonder dat ik daarom ook zo’n avond of beter gezegd nachtmens ben hihi.

– Als ik op de fiets stap met tegenzin en later besef dat het toch wel lekker weer is om te fietsen, geeft dat ook wel zo’n ik-ben-blij gevoel. Nu is het bar koud en al helemaal op de fiets. Maar ken je dat weer dat het toch eigenlijk best fris is maar het zonnetje sneaky doorbreekt en op je gezicht begint te schijnen? Met dat weer wil ik het liefst buiten zijn.

tumblr_lujy0ahVAd1r13qa3o1_500_large

– Als ik wakker word en half scheldend mijn wekker uitsla, kijk ik maar naar één ding uit op die dag. Om stipt om 8 uur klaar te zitten voor GTST met een grote kop thee en koekjes. Ik nestel me dan helemaal in mijn über zachte dekentje op de bank en geniet ik van mijn half uurtje drama. Op dat moment van de dag moet niemand mij dan ook even bellen of aanspreken, want naar dat moment heb ik dan wel even 14 uur naar uit gekeken!

– Researchen op het internet naar leuke DIYs kan je mij uren mee zoet houden. Het is zo leuk om te zien hoe makkelijk je dingen zelf kan maken terwijl je het in de winkel koopt voor belachelijk dure prijzen. Je bent ook nog eens lekker creatief bezig en als je klaar bent kan je zeggen ‘Dat heb ik wel even zelf in elkaar geflanst!’ Lekker gevoel geeft dat toch altijd weer.

tumblr_me9ckjrMh51rkiw3to1_500_large

 

– Kijk nou wat een drollie! Naar deze foto kan ik wel zo lang blijven staren. Shiba inu hondjes vind ik echt geweldig! Het zijn zulke mooie beestjes en met zo’n mooie vacht. Toen ik klein was had ik een Shiba inu knuffelhondje, maar laatst op Twitter zag ik dat Marly van der Velden ook zo’n schattig hondje had en was meteen opnieuw verliefd. Ik zou dus toch wel graag later een Shiba inu in levende lijven willen hebben.

tumblr_m6l1qeQaoU1ryczsao1_500_large

 

– Make up. Tja, als je een blog schrijft over beauty, kan het niet anders dat deze thing erin voorkomt. Net als het opzoeken van DIY’s kan ik me uren vermaken met make up spulletjes en producten en maak ik in mijn vrije tijd de gekste, mooiste, feestelijkste maar ook vreselijkste looks. Haha! Ik hou ervan om elke keer weer te zien hoe make up je kan veranderen en welke uitstraling mensen van je kunnen krijgen als je een bepaald product gebruikt. Ook spaar ik van alles bij elkaar als het gaat om make up. Lipglossjes, blushes, foundation, spiegeltjes, van alles! Het is dan ook heerlijk om de la van mijn grote kast open te trekken en al mijn verzamelingen te kunnen bewonderen.

– Fotograferen is één van mijn grote hobby’s die ik heb. Vaak krijg ik dan ook wel de opmerking op school waarom ik van alles een foto maak. ‘Ja, sorry jongens’ zeg ik dan ‘Ik moet de gekste dingen wel kunnen vastleggen he!’ Bovenaan mijn verlanglijstje staat dan ook een spiegelreflexcamera. Hiermee kan ik nog heldere foto’s maken en kan ik mooiere effecten in een foto gebruiken. Dat zou ook heel gaaf zijn voor de blog.

– Die momenten waarvan je denkt ‘Ik kan alles aan!’ heb ik de laatste paar dagen toch wel erg veel gehad. Ik ben naar de opendag geweest van mijn school waar ik mijn vervolgopleiding wil gaan doen en ik voel me helemaal thuis daar. Daarbij komt ook nog eens dat ik voor volgend jaar al een stageplek heb waar ik een heel jaar lang moet stage lopen. Klinkt het niet super stoer dat je kan zeggen dat je voor volgend jaar, voor je volgende school al aangenomen bent als stagaire?!

Lovers-Hug_tn2_large

– Als ik na een lange week mijn vriend weer in de armen kan sluiten, vergeet ik de hele wereld even om mij heen. Niks is fijner dan twee vertrouwde armen om je heen te hebben die je stevig vastpakken waarna je te horen krijgt ‘ik heb je gemist’. Het is alsof ik dan in een ander wereldje ben. Even rust en geen stress aan m’n kop, maar die paar daagjes alleen hij en ik. Ik ben nu al bijna 2,5 jaar samen met mijn vriend en het is precies nog zo als op het moment dat ik hem voor het eerst zag.

– Niet schrikken, maar ik vind het heerlijk om mijn kamer op te ruimen. Voor anderen is dit een ware straf, maar ik vind het best fijn om mijn vloer weer te kunnen zien na een opruimbeurt. Oke, zo erg is het nou ook niet, maar als ik opruim ruim ik ook echt op. Muziek hard aan, sopje erbij, stofzuiger over de vloer en elke laatje of kastje gaat open. Meestal kom ik dan nog de gekste dingen tegen van jaren terug of juist dingen waarvan je denkt hoe die daar ooit terecht zijn gekomen.

tumblr_mgu6rawQLh1r7uftso1_500_large

– Koken is mijn favoriete bezigheid van de afgelopen weken. Ik sta graag in de keuken om nieuwe hapjes uit te proberen of te brainstormen voor receptjes. Voor mijn moeder’s verjaardag heb ik laatst een klein kookboekje gekocht voor hapjes en amuses. Daar stonden zulke lekkere dingen in, dat ik denk dat dat kookboek ook in mijn handen terecht komt.

– Het tegenkomen van lezeressen of bezoekers is echt super leuk! Jullie lezen mijn blogs, mijn interesses en meningen maar ik zie jullie nooit. En als ik dan een keer in contact raak met een lezeres is dat echt ontzettend leuk! Zo leer je ook nog eens andere mensen kennen.

– En dan als laatste. Zo’n simpel dingetje, dat je elke dag tegenkomt of in contact mee bent. Familie! Ik hou van mijn papa en mama. Als ik na een lang weekend of zelfs wel langer weer veilig thuis kom in mijn vertrouwde omgeving en mijn ouders weer zie, maakt mijn hart altijd en nog steeds een klein sprongetje. Zelfs als ik met mijn wilde haardos en ochtendjas beneden kom en aan het ontbijt schuif, ben en blijf ik altijd dankbaar dat ik zo’n fijne familie heb, amen.

Zo, dat is een heel artikel vol! Dit zijn mijn 15 things die mij blij kunnen maken. Wat kan jou opfleuren of je dag compleet maken?

Liefs Melanie

2 comments

Geef een reactie

