DIY: Masker Voor De Droge Huid

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Na een lekker weekend carnavallen was ik gister wel weer eens toe aan een verwennend gezichtsmaskertje. Dit keer een masker voor mijn über droge huid. Door de kou buiten en de warmte binnen laat mijn huid goed weten dat het niet zo goed tegen die temperatuursverschillen kan. Na dit maskertje liet ik mijn huid even goed schrikken. Door de ingrdiënten van dit zelfgemaakte maskertje leek mijn gezicht tenminste weer wat gezonder. Kijk mee naar deze DIY voor de droge huid.

De ingrediënten voor dit masker zijn erg simpel en altijd wel te vinden in de keuken namelijk honing, yoghurt en olijfolie. Yoghurt is geschikt voor elk huidtype en is bij de meeste DIY gezichtsmaskers een basis ingrediënt. Het is vooral goed voor de gevoelige huid en werkt goed tegen wijde poriën en puistjes. Daarnaast maakt het rode vlekjes op de huid ook nog minder.

Honing is ook één van de basis ingrediënten. Net als yoghurt is het geschikt voor elke huidtype, zowel droog als vettig. Honing haalt troep uit de huid dus het reinigt erg goed. Ook is honing perfect voor het kalmeren van de huid.

Dan de olijfolie. Het klinkt al als een wondermiddeltje voor de droge huid en maakt de huid dus wat vettiger.

masker

Aan de slag! Het is eigenlijk heel simpel. Eerst voeg je een paar eetlepels yoghurt in een kommetje. Niet meer dan 4 lepels want zoals gewoonlijk had ik daardoor véél te veel. Niet erg, omdat je de volgende dag het opnieuw kan gebruiken.. maar toch. Daarna voeg je er een beetje honing bij zodat het masker wat dikker wordt. Als laatste doe je er een ieniemienie klein beetje olijfolie bij. Dit is het middel wat je huid wat vettiger maakt, dus zorg ervoor dat je niet al te veel olijfolie gebruikt voor het masker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

En dan is het smeren maar. Het voelt meteen al warm, zacht en prettig aan. Alle ingrediënten die worden gebruikt zijn natuurlijk vloeibaar dus let erop  hoeveel je in één keer op je gezicht smeert. Ik heb het masker ongeveer 15 minuten laten zitten en daarna met lauw water afgespoeld. Oehlala, dit is echt een goed maskertje! Op de foto is te zien dat ik op mijn wang een klein rood vlekje heb. Dat was na dit masker een stuk minder zichtbaar geworden. Holy! De yoghurt werkt dus zeker wel. Ook de olijfolie heeft zijn werkje gedaan. Voor dat ik het maskertje aanbracht had ik nogal last van droge plekjes onder mijn ogen en rond mijn neus, maar dat was na dit maskertje een stuk verminderd.

Het is zeker een masker dat ik vaker ga maken. Een echte aanrader dus!

Liefs Melanie

Volg mijn blog nu ook op Bloglovin.

One comment

Geef een reactie

