Bioscooptip | The Great Gatsby

The Great Gatsby

Jaaaaaa! We zijn er weer!
Na ruim een maand niks meer te hebben geblogged, mezelf in huis te hebben opgesloten en alleen maar bezig zijn geweest met leren, leren en nog eens leren voor die gevreesde examens, ben ik er nu van verlost en heb ik ein-de-lijk weer de tijd om leuke dingen te posten op de site.

Daar gaan we dan..

Nu ik drie maanden vakantie heb door mijn afgeronde examens, kon ik dit weekend na een lange tijd weer met de trein naar vriendjelief. We besloten tijdens mijn examens al dat als al dat geleer erop zou zitten, we samen gezellig naar de film zouden gaan. De film had ik natuurlijk allang uitegekozen.. The Great Gatsby! Leonardo Dicaprio! Duuuuh..
Maar ook om de reclame op tv leek het me al té gekke film.
Die 20’s stijl, vrouwen met rode lippen in corsetten en mannen met bolhoedjes, strikdassen en Oxford bags. Prachtig!
Ik moest en zal er met Maurits naartoe gaan!
Gisteravond, in de stromende regen, fietsten we richten De Kroon om Leonardo Dicap.. uh.. The Great Gatsby te zien.
Al snel zaten we samen in de bios met popcorn én onze 3D brilletjes.

”Zet uw 3D bril nu op” En de film begon te draaien.

Gatsby
The Great Gatsby

De film gaat over een rijke zakenman, Jay Gatsby en zijn tevergeefse pogingen om een al lang verloren liefde terug te winnen: Daisy. Gatsby was Daisy kwijtgeraakt toen hij naar het front werd gestuurd om te vechten. Daisy verlangde naar brieven van Jay Gatsby, maar ze verloor de hoop dat Jay nog zou leven en trouwde in die tijd met Tom Buchanan, een rijke polospeler. Maar Gatsby leeft en zijn hele leven draait nu nog om het terugwinnen van Daisy met zijn luxe villa en extreme feesten, met de hoop dat Daisy ooit een bezoekje aan hem zou brengen.

De film heeft een verteller. Nick Carraway, de buurman van Gatsby.
Nick Carraway woont in een kleine woning en komt amper rond van het verkopen van obligaties.
Nick is de neef van Daisy en komt op een dag een bezoek brengen aan zijn nichtje.
Daar komt hij erachter dat Tom, de man van Daisy, een affaire heeft met Myrtle die de vrouw is van George Wilson, een eigenaar van een tankstation. Nick kijkt de kat uit de boom en houd zich op de achtergrond.

Door een uitnodiging van Gatsby voor één van zijn grote feesten, wordt Nick bevriend met Gatsby. De twee raken zo gehecht dat Gatsby alles over zichzelf verteld, zelfs over zijn connecties met de onderwereld.
Deze informatie geeft Gatsby wel met een reden: Hij hoopt dat Nick kan zorgen dat Daisy bij hem op de thee komt.
Deze georganiseerde ontmoeting tussen Gatsby en Daisy zorgt ervoor dat hun liefde weer opnieuw opbloeit.
Ze hebben samen één wens: Weglopen met z’n tweeën, van alles..

Nu ik dit typ wil ik het hele verhaal aan jullie verklappen maar dat is zonde van het mooie verhaal.
Bekijk dus zelf maar hoe het af gaat lopen met Gatsby en Daisy!

The Great Gatsby Daisy and Gatsby

Toen de aftiteling in beeld kwam en begon te rollen, bleef ik nog een tijdje stil.
‘Pfoe..’ was het eerste wat in me opkwam om te zeggen toen ik weer een beetje op aarde was gekomen.
Wat een prachtige film was het! The Great Gatsby zit vol mysteries, romantiek, humor en drama en hoort bij mij zeker bij de ‘deze – ga – ik – nooit – meer – vergeten’ films.
Door het 3D effect voelt het bijna alsof je samen met de hoofdrolspelers in de jaren 20 bent belandt, geweldig!

THE GREAT GATSBY
Nick Carraway

Jay Gatsby, gespeeld door de enige echte Leonardo Dicaprio was natuurlijk al vanaf het begin mijn favoriete hoofdrolspeler, maar naast hem vond ik na het zien van deze film er nog eentje super. Nick Carraway. Hij wordt gespeeld door Toby Maguire die je misschien ook wel kent als Spiderman.

In de film hield hij zich voornamelijk stil en keek hij van een afstand naar mensen en ontdekte zo hun verhalen en geheimen waardoor hij als enige de echte waarheid wist van alle drama.
Hij deed me erg denken aan mijzelf. Eerst de kat uit te boom kijken en de persoon van een afstandje in de gaten houden. Hierdoor pik je al meer informatie op dan dat je denkt.
Ook vond ik Nick echt een schatje! Hij verbaasde zich in alles wat mensen deden in de stad New York en hij keek zijn ogen uit als hij weer in een andere omgeving belandt was.
Door zijn verlegenheid en zijn onopvallende belangrijke rol spatte hij er voor mij daarom echt uit.

Ben je al nieuwsgierig naar de film?
Dit is de trailer die je na deze blog misschien iets beter begrijpt dan dat ik in het begin deed toen ik deze trailer zag hihi.

Hebben jullie de film ook al gezien of is er nog iemand van plan te gaan?

Liefs Melanie

One comment

Geef een reactie

