Review | Action Impuls Föhn

send from InstaText
Een week geleden sloeg bij mij de paniek toe.
De stekker van mijn Braun föhn stopte ik in het stopcontact, föhnde er 2 seconden mee en PATS! Mijn oh zo oude en vertrouwde föhn brande door. De rook verscheen aan de achterkant van de föhn en binnenin ontstond er een een vuurbal die langzaam groter werd. In paniek trok ik de stekker uit het stopcontact en stond daar hopeloos met mijn föhn in mijn handen. Het was tijd voor een nieuwe föhn.

Na een week mijn haar te moeten drogen met de föhn van mams, heb ik vandaag eindelijk weer een eigen föhn.
De Impuls Föhn van Action. Action is echt mijn favoriete winkel om lekker te snuffelen en om producten te vergelijken uit andere winkels. Ik liep al een tijdje tegen deze föhn aan maar, een extra föhn was voor mij ook weer niet nodig. Tot nu dus.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mijn eerste indruk van de föhn was toen ik de afbeelding op de doos zag. Opzich ziet de föhn er nog niet eens zo goedkoop uit als dat ie is. Een föhn van €7,99 zie ik al snel voor me als een plastic, Intertoys föhntje. Maar door de doos en afbeelding was ik al snel tevreden en lag deze föhn dus al snel bij de kassa om afgerekend te worden.

Gebruiksaanwijzing
Natuurlijk zit er ook een gebruiksaanwijzing bij de föhn. Erg handig!

Impuls föhn
En dit is ‘m dan. De Impuls föhn. De föhn is van simpel kunststof maar oogt voor mijn gevoel luxer.
Het is makkelijk vast te pakken en aan de onderkant is het snoer buigzaam. Extra handig voor als je dus in onmogelijke houdingen wilt föhnen.

Diffuser concentrator
Bij de föhn zit er ook nog een concentrator en een diffuser. De Concentrator is bedoeld om de luchtstroom van de föhn wat preciezer op bepaalde plekken van het haar te richten.
Bij het stijlen van je haar kan dit middel van pas komen maar, verder zal ik de concentrator niet veel gebruiken denk ik. De Diffuser is een ander verhaal. Het hulpmiddeltje voor de föhn lijkt op een vreemd, ruimtevaart ding maar wordt ook wel gebruikt bij kappers. De bedoeling van een diffuser is om de kracht van de luchtstroom uit de föhn te verzachten en hierdoor je haar krullen of natuurlijke golven te geven. Mascha van Beautygloss.nl heeft dit een lange tijd terug ook gedaan en heeft er een filmpje van gemaakt. Klik hier voor als je nieuwsgierig bent geworden.

warm lucht
Op de föhn zitten twee standen om je haar te drogen. Luchtsnelheid en Warmte-instelling.
Van onder naar boven bij de luchtsnelheid: Uit – halve snelheid – volle snelheid.
Van onder naar boven bij de warmte-instelling: Lage temperatuur – midden-temperatuur – hoge temperatuur.
De luchtstroom is lekker zacht en als je de föhn op de hoogste temperatuur zet voelt de luchtstroom niet gloeiend heet aan.

föhn met concentrator
De Impuls met de concentrator.

Föhn met diffuser
De Impuls met diffuser.

Ik ben dik tevreden over de Impuls van de Action en ben erg benieuwd naar het resultaat als ik de föhn gebruik met de diffuser. Dit ga ik dus zeker nog testen. Voor de prijs van €7,99 is deze föhn echt een aanrader!

Liefs Melanie

2 comments

  1. hele slechte fohn! wilde hem terug brengen maar kan niet na 6 mnd. Wordt erg heet en slaat dan uit. Half uur wachten en kijken of hij het weer doet. Vind het ook wel eng want ik ben bang dat hij verbrand.Nu wil ik een mail sturen op aanraden action maar in de gebruiksaanwijzing is geen mailadres en op internet kan ik het niet vinden!

    Like

Geef een reactie

