Hoera! Ik ben geslaagd!

geslaagd

Nou jongens, gisteren was het dan eindelijk zover. De examenuitslag.
Na het hele examendrama van de 25 gestolen examens (!) uit Rotterdam, kon ik al een beetje opgelucht adem halen.
Gelukkig hoefde ik mijn examen niet over te doen.
De zenuwen werden er niet minder op want, gister was het natuurlijk the big day!

Het langste uur óóit!

telefoon

Tussen 1 en 2 uur werden alle examenkandidaten die waren gezakt opgebeld.
Het was een vreselijk uur. In dit uur zou ik te weten komen of mijn hele examen verprutst had of dat ik ga starten aan een nieuw begin.
Hoe langer het duurde, hoe erger ik ging twijfelen aan de uitslag.
Wiskunde had ik sowieso helemaal verknald en ik was ook als de dood voor engels die ik ook niet geweldig had gemaakt.
Het hele uur heb ik samen met mijn moeder maar een beetje tv gekeken en hield ze me rustig door te zeggen: ‘Je bent toch wel geslaagd joh!’
‘Pas als het hele uur voorbij is, DAN pas kan ik zeggen dat ik geslaagd ben’ dacht ik.
De zenuwen waar hoog, heel hoog! Van hier tot Tokio en nog een keer de wereld rond.
Ik hield het niet meer!!!

Een half uur ging voorbij.. nog steeds geen telefoontje..

‘Nog een kwartier tot 2 uur’
‘Nog 10 minuten..’
Nog 5 minuten..’

GESLAAAAGD!

geslaagd2

hiep hiep hoera!

..Totdat de klok 2 uur sloeg en ik met tranen in mijn ogen riep: ‘Ben ik geslaagd? Ben ik geslaagd?’
Mama was tien minuten van tevoren al naar zolder gerend om dé vlag te halen, maar ze kwam even later met van alles naar beneden.

Als eerste probeerde ik mijn vader te bellen, maar die was aan het werk dus probeerde ik mijn vriend te bereiken.
Ik heb alleen maar tegen hem gegild volgens mij. ‘IK BEN GESLAAGD! IK BEN GESLAAGD!’
Nadat ik mijn vriend gek had gemaakt met mijn enthousiasme, heb ik mijn vader nog wel 6x gebeld maar, hij kwam een kwartiertje later al aanzetten.
Als een klein kind sprong ik in zijn armen haha. Wat was ik blij!!
‘Geslaagd.. en nu?’

kaartje

Die middag moest ik naar school om mijn diploma te ondertekenen, ’s avonds moest ik werken en daarna moest ik nog naar verjaardag..
Een beetje een dubbel gevoel dus voor een geslaagde dag, (letterlijk) maar ik heb het geweldig gehad!

Ik besef nog steeds niet dat ik écht geslaagd ben en dat ik over een paar weken in Zwolle op school zit.
Eindelijk ben ik weer een stukje dichterbij mijn droom en eindelijk kan ik met opgeheven hoofd van de middelbare school.
Nu alleen nog mijn diploma-uitreiking en het gala waar ik onwijs veel zin in heb en dan is het bye bye schooltje.

Ben jij geslaagd of ken je iemand die geslaagd is?

Liefs, Melanie

Geef een reactie

