Tip | Smooth Legs Met Conditioner

Beautyidentity

Scheren is misschien wel m’n minst leuke bezigheid als het gaat om ‘beautyklusjes’.
Het keert terug, door te dromerig zijn kan ik nog wel eens uitschieten en sowieso vind ik ontharen niet echt leuk om te doen.
Toch vind ik het resultaat van ontharen altijd weer mooi en stralend! Alles is beter dan stoppels of een groot oerwoud.
Nu de zomertemperaturen aan het komen zijn wil ik mijn benen wel mooi laten zien en kwam vanmorgen daarvoor dΓ© perfecte tip tegen.. scheren met conditioner in plaats van scheerschuim!

Conditioner als scheerschuim? Na ja, conditioner schuimt dan niet, maar als je net als mij met scheermesjes scheert is dit echt een must voor je benen!
Voor het scheren scrub je natuurlijk altijd eerst je huid. In dit geval je benen.
Het vooraf scrubben van de huid is een standaard tip. De scrub verwijderd de dode huidcellen, en dus ook de dode huidcellen rond de haartjes.
Hierdoor snijd je de haartjes nog dieper af waardoor je benen nog gladder worden.

Beautyidentity

Maar dan nu de conditioner..
Smeer je benen met een flinke laag conditioner in. Je zult merken dat het scheermesje heel soepel over je benen glijdt.
Tijdens het scheren zorgt de conditioner er meteen voor dat je benen een beetje gemoisturized worden.
Ook worden de haartjes zacht en week gemaakt waardoor het scheren veel makkelijker gaat. Perfect!
Na het scheren kon ik echt merken dat mijn benen een stuk gladder waren en keerden de stoppeltjes ook minder snel terug.
Waarom wist ik dit niet eerder?!

Een simpele haarconditioner is heel gemakkelijk te gebruiken als ‘scheerschuim’ en ook nog eens makkelijk mee te nemen op vakantie.
Je kan tenslotte lekker multitasken met je producten. Ideaal!

Heb jij ook wel eens conditioner gebruikt om jezelf te scheren?

Liefs Melanie

3 comments

Geef een reactie

