A Look In | Februari

februari

De maand is voorbij gevlogen! Februari was de maand waar vooral gesproken werd over het prachtige weer. Het leek wel lente deze paar weken en daar heb ik dan ook flink gebruik van gemaakt met mijn fotocamera. Ook draaide het deze maand om de Olympische Spelen dat ik trouw gevolgd heb. Deze keer in A Look In.. zal je vooral veel foto’s te zien krijgen die buiten gemaakt zijn en natuurlijk FOOD!

Pasta

In het weekend moet ik altijd werken in de avond. Dat betekent dat ik in de middag al moet beginnen met mijn avondeten. Dit was één van mama’s creaties deze maand. Penne met stukjes worst en restjes van boontjes. En het was LEKKER!

rood

Nu ik een studie volg moet ik iedere dag vroeg met de trein om naar school te gaan. Begin februari ging ik nog  in het donker naar school en kwam ik in het donker weer thuis. De tijd gaat zo snel, dat dat nu alweer anders is, maar deze foto maakte ik begin februari vroeg in de ochtend bij mijn school. De wereld werd wakker op een prachtige manier.

beestje

Voor de zoveelste keer werd Kaya in februari geopereerd. Dit keer aan een bobbeltje naast haar oog. Het is al zo’n sulletje, maar door die enorme kap maakt dat het nog erger en 10 dagen lang tegen voorwerpen opbotsten, geen kluiven kunnen eten of even lekker geaaid kunnen worden is ook nog eens heel zwaar. Gelukkig is Kaya’s oog genezen en kon de kap een tijdje terug er alweer af.

Processed with VSCOcam with t1 preset

In februari liggen de winkels vol met hartjes, roosjes en chocolade, want 14 februari is het natuurlijk Valentijnsdag. Op het station van Zwolle kwam ik een boekje tegen van ‘Liefde Is..’ en kwam deze bladzijde tegen die ik daarna naar Maurits stuurde. Heel herkenbaar voor ons.

Merci

Ondanks dat Maurits en ik niet zo aan Valentijnsdag doen, had hij wel een grote Merci voor me verstopt. Binnen een dag of twee waren alle chocolaatjes alweer verdwenen.

Havermout

Havermout was voor mij deze maand dé ultieme manier om de dag te beginnen. Ik ben bezig gezond te eten en goed te sporten en daarvoor is havermout een perfect ontbijt. Havermout zorgt ervoor dat je minder snel honger krijgt. Door de oplosbare vezels die opzwellen blijft de maag lang vol. Ideaal voor de lijn dus.

broodjes

Dit is echt het toppunt van de zondag bij mij thuis. Iedere zondag worden er lekkere broodjes gebakken en zitten we uitgebreid aan tafel. Heerlijk!

outfit 1

Dit is mijn favoriete outfit van februari. De tas is van Burbeline, mijn broek is gekocht bij Nice Price (een klein winkeltje in Zwolle) en het roze truitje is van H&M. Het is een lekkere wijde trui, dun en heel mooi zacht roze die ik ook nog in de lente of zomer zou kunnen gebruiken. Er is ook een zwarte te koop met ‘Manhattan‘ erop. Ik kon niet kiezen en heb ze daarom alle twee meegenomen.

jup

Scary

Laatst had ik een ontzettend leuk feestje! Mijn nicht en haar vriend waren allebei 30 jaar geworden en gaven daarom een feest waarbij je verkleed moest komen. Mijn ouders, broers en ik waren er natuurlijk bij en gingen verkleed en al richting het feest. Ik was als een meisje uit de 70’s, mijn moeder als Michael Jackson, mijn vader als Bob de Bouwer en mijn twee broers.. Tja.

station

In de voorjaarsvakantie ben ging ik lekker met de trein naar Maurits. Het weer was heerlijk zacht weer en besloot daarom richting Maurits te lopen in plaats van de fiets te pakken. Over het spoor loopt een brug, waar je heel mooi op het station kan kijken. Op dat moment was het jammer genoeg niet heel druk op het station en zag het er een beetje verlaten uit.

huldiging smeekens

huldiging smeekens

jan

De Olympische spelen heb ik fanatiek gevolgd en zat ik als trotse Nederlander naar de huldigingen in Sotsji te kijken. Maandag 24 februari zetten alle Olympiërs voet op eigen bodem en twee dagen later werd onze held uit Raalte gehuldigd. Jan Smeekens. De sportman van de Olympische Spelen. Zilver op de 500 meter schaatsen, maar heel Nederland heeft natuurlijk gevolgd hoe zijn race afliep. 10 seconden lang dacht Jan olypisch kampioen te zijn op de 500 meter, maar kwam uiteindelijk 0,012 seconden tekort voor goud. Een verwarrende race, maar een race waar veel grappen over werden gemaakt tijdens de huldiging in Raalte. Het was een prachtige huldiging met muziek en bijzondere cadeaus voor Jan Smeekens. Zo gaat er een schoolplein en een sportzaal naar zijn naam vernoemd worden en kreeg hij een zelfportret. Het vlaggetje dat uitgedeeld werd om Jan toe te juichen hangt nu stiekem in mijn kamer.

Jorink taart

Jorink taart

Koek

27 februari werd mijn broer 16 jaar. Door zijn lengte is hij onderhand niet meer mijn broertje, maar mijn grote broer. Het was een heerlijke dag met familie, gezelligheid en veel eten.

Bloemen
Lentekriebels.

Love hands
Dit is toch prachtig. De liefde tussen mijn ouders is overal te zien. Zelfs tijdens het koffie drinken.

Februari ging onwijs snel, en heb veel leuke dingen gedaan. Hopelijk gaat maart ook zo leuk en gezellig worden.

Wat was jouw moment van februari?

Liefs, Melanie

Geef een reactie

