Mijn Reinigingsproducten

20140315-015112.jpg

Het reinigen van de huid is ontzettend belangrijk. Je huid krijgt overdag te maken met uitlaatgassen, sigarettenrook en je  make-up. Dit is niet gezond voor de huid. Daarom is het verstandig om na een lange dag je gezicht te reinigen. Ook het reinigen van je gezicht in de ochtend is belangrijk. In de nacht produceert de huid afvalstoffen die we niet simpelweg van onze huid kunnen spoelen met water. Water lost namelijk geen vetten op.

Maar welke producten zijn er nou geschikt voor een reiniging? Vandaag laat ik de reinigingsproducten zien die ik in de ochtend en in de avond gebruik.

Hannah

In de ochtend
’s Nachts is je huid flink bezig geweest met het verwerken van waar zij die dag mee in aanraking is gekomen en hersteld zich. In de ochtend is het daarom belangrijk om je huid goed te reinigen.

Hannah Cleansing Milk

Hannah Cleansing Milk

Hannah Cleansing Milk

’s Ochtends als ik klaar ben met douchen begin ik met het reinigen van mijn gezicht met Hannah Cleansing Milk. Sinds een tijdje is mijn huid erg gevoelig. Vooral rond mijn ogen. Hannah Cleansing Milk is hier enorm geschikt voor. Dit is een zachte reinigingsmelk met een heerlijke geur. Ik maak mijn huid vochtig met lauwwarm water, waardoor mijn poriën open gaan staan. Ik maak als het ware de weg vrij naar mijn huid. Hierna pomp ik een kleine hoeveelheid op mijn handen en masseer dit over mijn gezicht. De milk heeft een hydrofiele samenstelling, wat betekent dat dit in water oplosbaar is. Het reinigingsproduct is dus gemakkelijk af te spoelen. Dit doe ik met koud water. Hierdoor sluit ik de poriën, zonder dat er vuil in terecht komt.

Hannah Sensitive Skin Lotion

Hannah

Hannah Sensitive Skin Lotion

Na het gebruiken van de reinigingsmilk, ga ik verder met de lotion. Deze is ook van Hannah. De reinigingslotion kalmeert mijn huid en verhoogt de weerstand van de natuurlijke beschermlaag van mijn huid. De lotion is ook te gebruiken bij donkere kringen onder de ogen of vermoeide ogen.  De lotion breng ik aan met mijn handen. Dit werkt net wat meer kalmerend dan dat je dit met een droog wattenschijfje doet.

reinigingsproducten


In de avond
Je huid krijgt veel te verduren op een dag. Het milieu, het weer en make-up kan je huid aantasten. In de avond reinig je je huid en is je gezicht weer fris, fruitig en gezond. Kies je ervoor om bijvoorbeeld je make-up ’s nachts op je gezicht te laten, dan is de kans groot dat er puistjes ontstaan.

Odina reinigingsgel

Dop

Odina reinigingsgel

‘S avonds voor ik ga slapen, begin ik het reinigen van mijn gezicht met een reinigingsgel. Een gel is bedoeld voor de gemengde tot vette huid. Ook al is mijn huid niet vettig, ik vind het wel prettig dat de gel het overtollige talg opneemt. Deze low budget reinigingsgel van Action werkt prima op mijn huid. Als eerst maak ik mijn gezicht vochtig met lauwwarm water en masseer daarna de reinigingsgel met mijn handen over mijn gezicht tot het gaat schuimen. De gel is daarna gemakkelijk te verwijderen met water. De Odina reinigingsgel zorgt ervoor dat mijn huid minder gaat glimmen en dat ik minder snel last krijg van acné.

Collistar lotion

Collistar Micellare Water

Na de gel reinig ik mijn huid nog even extra met een tonic van Collistar. De tonic zorgt voor een fris en schoon gevoel en kan gebruikt worden op het gezicht, op de ogen en de lippen. Het verwijderd de achtergebleven ‘restjes’ en afvalstoffen. Dit product breng ik aan met een droog wattenschijfje en spoel daarna mijn gezicht niet af. Dit is niet nodig. Ik gebruik de Micellare Water van 50 ml, een klein flesje die ik ooit gekregen heb, maar hierna schaf ik zeker de fles van 200 ml aan. Top product!

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar reinigen is ontzettend belangrijk! Bij mijn opleiding wordt het als het ware in me gestampt. Mijn reinigingsproducten veranderen om de zoveel tijd, maar op mijn wishlist staat nog hoog op nummer 1 de Clarisonic. Het ideale middel om mee te reinigen.

Dit waren mijn producten die ik gebruik bij het reinigen.
Welke reinigingsproducten gebruik jij?

Liefs, Melanie

Geef een reactie

