In De Expositie Van Salland

Salland expositie

Fotograferen. Het kan overal, wanneer je maar wil, op welke plek dan ook. Naast mijn liefde voor beauty ben ik ook gek op fotograferen. Het is geweldig om van iets kleins, iets alledaags, iets simpels, het zo te fotograferen dat het begint te leven en het echt wat betekent. Een tijdje terug lag er een foldertje in de brievenbus over de foto expositie KIEK van Salland. Hiervoor mocht je jouw lievelingsplekje van Salland vastleggen met de camera van je mobiel.

Ik bedacht me natuurlijk geen moment en stuurde twee foto’s op voor de expositie, in de hoop dat één van mijn foto’s tussen de 300 beste zouden komen.

Station Zwolle

De eerste foto die ik opstuurde is gemaakt op het station van Zwolle.
”Een station vind ik één van de mooiste plekjes van een stad. Ook al is het vroeg in de ochtend of midden in de nacht, er zijn altijd wel mensen onderweg. Deze foto van het station heb ik gemaakt op een late December avond en ik was gefascineerd door de hoeveelheid mensen die nog onderweg waren met de trein. Het licht van de treinen laat het station leven en straalt verbondenheid uit. Omdat ik dagelijks te vinden ben op het station, sta ik vaak eventjes stil bij dit soort mooie momenten.” Dit is mijn beschrijving over de foto die ook gebruikt werd in de expositie.

Sassenstraat

De tweede foto die ik opstuurde is een foto die gemaakt is in de Sassenstraat van Zwolle.
”Deze foto is gemaakt in de Sassenstraat in Zwolle op een koude winteravond waarbij ijzel op de straten ligt. Het is een prachtig straatje dat op dat moment er stilletjes bijlag. Hierdoor heeft het straatje een tikkeltje mysterie. Het licht in de foto vind ik geweldig! Dit komt vooral door de kleine lampionnetjes, maar het licht in de etalages van de winkeltjes laat zien dat er weldegelijk een gezellig sfeertje hangt!” Ook dit is een beschrijving voor mijn foto.

Een paar dagen later kreeg ik een berichtje van het organisatieteam. ‘Ik kan alvast verklappen dat jouw foto’s tussen de beste zitten’ vertelde ze mij. Zo blij, zo blij dat ik was! Mijn zelf geschoten foto’s.. in een echte expositie. Zaterdag 17 mei was het dan zover en kon ik mijn foto’s bewonderen in de Huishoudsschool in Raalte.

Expositie Sassenstraat

Expositie Station Zwolle

Twee foto’s opgestuurd en twee foto’s zijn uitgekozen. Geweldig!!

schilderij 1
schilderij 2
plaat

In de Huishoudsschool was er nog veel meer kunst te zien. Prachtige schilderijen, zelfportretten en beelden. Het leuke is, is dat op de eerste foto, de man rechts, familie is van mijn vader. Zo ontzettend mooi gemaakt!

Snoep

Hoe zoet zijn deze foto’s?! De foto’s werden op de grond weergegeven, wat een erg mooi effect gaf.

schilderij raalte

Dit vind ik het mooiste kunstwerk in de hele Huishoudsschool. Een schilderij waar Raalte wordt uitgebeeld met de twee kerken en de brug. Dit schilderij deed me een beetje denken aan de bekende kunstenaar Maurits Cornelis Escher, maar het is toch echt van R. ten Thij.

Bij de expositie werden de drie beste foto’s uitgekozen en zij kregen een mooie prijs. Helaas heb ik niet gewonnen, maar het feit dat ik in een expositie heb gehangen met twee van mijn foto’s, maakte mij al een winnaar!

Liefs, Melanie

One comment

Geef een reactie

