Last Read | Happy Life

Happy Life

Al jaren volg ik verschillende beautyblogs. Ik bekijk hun filmpjes, lees de artikelen en leer ontzettend veel van ze. Één van die beautybloggers is Mascha Feoktistova. Ook wel bekend als Beautygloss. Al sinds de start van haar blog volg ik haar en heb ik Mascha zien groeien van een beginnende blogger tot succesvolle zakenvrouw.

Mascha runt haar eigen bedrijf, startte daarnaast een eigen webshop, waar ze uiteindelijk toch mee is gestopt, reist de hele wereld over voor verschillende merken en heeft naast Beautygloss nog een ander bedrijfje dat ze bijhoudt met 4 andere meiden. Femme.

zoom happy life
Een paar maanden geleden is Mascha begonnen met de volgende stap. Het schrijven van een boek. Geen autobiografie of ‘beauty-boek’, maar een boek met korte verhaaltjes over wat ze in haar leven heeft meegemaakt met tips en trics die op die ervaringen aansluiten. Mascha hield haar lezers die maanden op de hoogte over hoe ver ze was met het boek en hoe ze het schrijven van een boek ervaarde. Na een half jaar steeds nieuwsgieriger te worden, was daar dan eindelijk het moment aangebroken. Op 5 mei 2014 werd haar boek Happy Life gelanceerd en lag het vanaf dat moment in alle boekhandels. Een paar dagen eerder kon je haar boek al bestellen of kon je Happy Life bemachtigen op haar eigen Beautygloss Party.

Ik moest en zal Happy Life hebben en bestelde het bij de boekhandel in Zwolle. Een paar dagen later lag het boek van Mascha voor me. Klaar om gelezen te worden.

Happy Life
Iedere treinreis zat Happy Life standaard in mijn tas. Ik droomde weg in dit boek, vergat de wereld om me heen en hoorde de stem van Mascha in mijn hoofd, terwijl mijn ogen over de letters gleden. Een paar dagen geleden heb ik de laatste hoofdstukken gelezen en sloot ik het boek met een diepe zucht. Iedere keer als ik Happy Life las werd ik overspoeld moet positiviteit van Mascha, maar ook de realiteit. De realiteit van het gedrag van mensen, geweldige momenten, maar ook momenten waarbij je door de zure appel heen moet bijten. Mascha schrijft over verschillende persoonlijke, maar ook belangrijke onderwerpen, zoals liefde, feedback, contact maken met anderen, vriendschap, familie, genieten van momenten, een momentje voor jezelf nemen en ga zo maar door. De tips en trics die Mascha aan je geeft over deze onderwerpen komen goed binnen. Zo goed, dat ik er af en toe zelfs emotioneel van werd. De gedachtegang van Mascha is precies als dat van mij. Haar gedachten over mensen, over houden van jezelf en het ervaren van momenten is precies zo omschreven hoe het dagelijks bij mij in mijn hoofd afspeelt. Dit liet mij misschien daarom ook helemaal wegdromen als ik onderweg was met de trein of even een momentje voor mezelf had.

Happy Life
Mascha laat je in haar boek meerdere keren over dingen nadenken. Hoe je iets moet aanpakken of hoe je ergens aan kan werken. Je wordt bewust van het leven om je heen en ze laat je beseffen hoe dankbaar je moet zijn voor alles wat je hebt en meemaakt. Ook voor de kleine dingen.

Happy Life

Ik ben Mascha dankbaar voor haar mooie woorden en dat ze haar verhalen heeft willen delen met heel Nederland. Het is een boek vol positiviteit, prachtige foto’s, de keiharde realiteit en geeft je een boost van zelfvertrouwen door alle geweldige tips van Mascha Feoktistova.

Happy Life is te bestellen via bol.com en te vinden in alle boekhandels. Happy Life kost €14,95

Liefs, Melanie

EN: For years I follow different beauty blogs. One of those beautybloggers is Mascha Feoktistova. Also known as Beautygloss. A few months ago Mascha started with the next step. Writing a book. Not an autobiography or ‘beauty book’ but a book of short stories about her experiences with tips and tricks which connect to those experiences. I ordered her book Happy Life in the bookstore in Zwolle and a few days later was it there. Ready to be read. A few days ago I read the last chapters. Everytime I read Happy Life I was inundated with positivity of Mascha, but also the reality of people and moments. Mascha writes about different personals, but also important topics, such as love, feedback, connect with others, family, friendship, enjoying moments and a lot more.
I am grateful for the words from Mascha and that she has shared her stories with The Netherlands.
Happy Life can be ordered through Bol.com

TwitterInstagramFacebook – Bloglovin

2 comments

  1. Wat heb je dit mooi verwoord! Ik volg Mascha ook al een paar jaar en ik ben heel erg benieuwd naar haar boek. Maar hij is steeds uitverkocht! Ik zal hem gerust nog wel eens een keertje bemachtigen 🙂 Liefs!

    Like

Geef een reactie

