Mezelf uitdagen, Lifestyle Centre #Feelgoodfitchallenge W1

Sporten

Sporten is leuk. Om daar even mee te beginnen. Het is heerlijk om te doen en je humeur wordt er zoveel beter van, hoewel ik weet dat er veel mij nu niet zullen geloven. Sinds september fitness ik bij Lifestyle Centre in Raalte en sportte ik in het begin vooral om ‘het moeten sporten’. Maar uiteindelijk werd het een verslaving en ging ik er met plezier heen.

Bij Lifestyle Centre krijg je je eigen sleutel waar je je programma op kan volgen en waarmee je bij kan houden hoeveel calorieën je kwijt bent, hoeveel kilo je hebt getild en zelfs of je de marathon van New York al hebt uitgelopen door het vele hardlopen. Ontzettend leuk om te zien en hierdoor wordt de motivatie om te sporten ook gestimuleerd. In het kleine jaar dat ik nu sport, sportte ik minimaal twee keer in de week, maar sinds deze week gooide ik het roer om. Sinds mijn opleiding ben ik erg bewust geworden over goede verzorging én gezondheid en vind het erg interessant om me te verdiepen in het menselijk lichaam en goede voeding. Ik stelde aan mezelf daarom voor om aan een challenge te beginnen. Ik plak een extra dag aan het sporten, stop met snoepen, drink meer water, volg trainingsoefeningen en het belangrijkste van alles.. heb er plezier in!

13676998874_95d2a06dd9_z
Dit is een voorbeeld van een schema van de Feel Good & Fit Challenge. Met dit schema hou je bij wat je die weken aan sport heb gedaan. Overzichtelijk en erg motiverend. De Feel Good & Fit Challenge heeft daarnaast ook een eigen Facebookgroep die opgericht is door Anne, Tedje, Yara. Hierbij kan je je eigen schema of tips delen met anderen. Erg leuk!

challenge
De volgende challenge waar ik aan mee doe gaat als volgt. Misschien heb je het al wel eens eerder gezien op internet, maar ik geloof erin dat het echt werkt. Het is heel simpel. Met de eerste dag van je challenge begin je ook met de eerste dag van het schema. Iedere dag kan je een andere oefening verwachten en deze wordt na iedere dag steeds een beetje moeilijker. Ondertussen zit ik al op dag 6 van de challenge en het gaat me redelijk goed af. Ik ben benieuwd naar de andere dagen.

Mijn tips voor een goede sportmotivatie:

– Om te beginnen sport je makkelijker als je je op een doel focust. Dit kan zijn, mee willen doen aan een hardloopwedstrijd, in dat leuke zomerjurkje passen, conditie opbouwen, of gewoon er goed bij liggen in je bikini op het strand deze zomer.

– Luister tijdens het sporten naar je favoriete muziek. Bij mij helpt het om naar een remix te luisteren. Hardwell bijvoorbeeld. Met dit soort muziek ren, fiets en til ik kilo’s op een sneller ritme en het is ook nog eens erg leuk!

– Denk niet na over het feit of je nu wel of niet naar de sportschool wilt. Denk aan het moment na de zware work-out. Sporten voelt als een overwinning tegenover jezelf.

– Sporten hoeft niet veel tijd te kosten. Met de trap gaan, in plaats van de lift nemen of lopen naar die ene straat, in plaats van makkelijk de bus pakken ben je onbewust in goede beweging. Geen smoesjes! Keep on moving!

– Houd in je achterhoofd dat sporten niet alleen goed is om af te vallen, maar dat sporten ook je hart versterkt, je humeur verbeterd, stress verminderd, hersenen beter laat werken, je energie geeft en je beter laat presteren. Kortom, sporten is mentaal en fysiek erg goed.

– Varieer je trainingen. Om verschillende oefeningen te doen, train je niet één bepaalde spier, maar meerde in je lichaam. Varieer in zwemmen, cardio, joggen, wandelen, krachttraining, fietsen of andere sporten. Door de variatie houd je ook meer plezier in het sporten.

– Misschien wel een één van de leukste motivaties is het belonen van jezelf. Hiermee bedoel ik dus niet een patatje oorlog of een andere vette hap, maar beloon jezelf op die ene lipstick waar je al weken tegenaan kijk of die leuke top die je al zo lang in de etalage ziet hangen. Heb je nou bijvoorbeeld de challenge van hierboven helemaal hebt afgerond, beloon jezelf dan op nieuwe sportschoenen. Nog meer reden om door te gaan met bewegen.

Sporten is voor mij een verslaving geworden. Een gezonde verslaving.

Liefs, Melanie

TwitterInstagramFacebookBloglovin

Geef een reactie

