Mijn 4 Favoriete Krachtoefeningen #FeelGoodFitChallenge w3

Lifestyle Centre

Fitness is voor mij een verslaving geworden. Ik pak mijn tas, stap op de fiets en binnen 5 minuten sta ik in de fitnessruimte. Maar na het sporten werk ik ook thuis aan mijn spieren. Het is belangrijk dat je zeker één dag in de week je lichaam de rust geeft, alleen ben ik dan stiekem met krachtoefeningen bezig. Niet een uur intensief sporten, maar een uurtje krachtoefeningen. Vandaag laat ik je mijn favoriete oefeningen zien.

Squats
Dit is misschien wel de bekendste oefening. De Squat. Deze oefening is super voor het trainen van je billen, maar met squats train je veel meer spieren zoals, je bovenbenen en je hamstrings. Meestal doe ik zo’n 20 squats per keer en herhaal ik dit 3 keer.

Lunges
Deze oefening is bedoeld om je bovenbenen en billen te trainen. Het is heel simpel en effectief. Het liefst doe ik deze oefening met twee halters. Dat maakt het net iets zwaarder en zo houdt ik meer evenwicht. Lunges doe ik 3 keer 20.

Crunches
Deze oefening vind ik de zwaarste, maar tegelijkertijd de fijnste oefening. Met deze oefening train ik de zijkant van m’n buik en voel ik na de oefening dat mijn spieren echt aan het werk gezet zijn. Deze oefening wissel ik af door 3 keer 20 crunches te doen.

Sit-ups
Dit is nog zo’n bekende oefening. Sit-ups vind ik net als crunches best zwaar, maar naderhand voel je dat je echt hebt gewerkt aan je spieren. Sit-ups zijn bedoeld voor de middelste buikspieren en worden hiermee erg intensief getraind. Ik doe sit-ups op de manier hoe het op het filmpje wordt voorgedaan, maar je kan natuurlijk ook je benen op de grond zetten. Het is maar net wat je het prettigst vindt. Sit-ups doe ik net als de andere oefeningen 3 keer 20.

Deze week vergeleek ik een foto van mezelf van vorig jaar zomer met een foto die ik deze week maakte. Het resultaat van het harde sporten in een jaar was te zien! Mijn buik is strakker geworden en het vet rondom mijn buik is verdwenen. Na het zien van deze twee foto’s is mijn motivatie verdubbeld en wil ik nog harder knallen met sporten. Een heel belangrijk feit om te weten over resultaat zien bij je lichaam is dat eerst je vet wordt verbrandt en later worden je spieren zichtbaar. Stukje bij beetje kom ik nu aan in die fase.

Doe jij wel eens krachtoefeningen?

Liefs, Melanie

One comment

Geef een reactie

