The Furry Friend Tag!

kaya 3

Na verschillende artikelen over een kijkje in mijn leven, wil ik jullie deze keer kennis laten maken met mijn actieve, trouwe, harige en eigenwijze vriendin. Say hello to my doggie! Vandaag doe ik de Furry Friend Tag en beantwoord ik vragen over mijn huisdier. Let’s go!

Wat is de naam van je huisdier?
Mijn trouwe viervoeter heet Kaya, wat wijs, Indianenkind betekend.

Wat voor soort dier is het en welk ras?
Kaya is een kruising tussen een Mechelse herder en een Rhodesian Ridgeback. Als Kaya zich gek laat maken door een kat of een vogel in de tuin, ontstaat er een donkere streep op haar rug. Vandaar de RIDGE op zijn BACK.

Hoe lang heb je je huisdier al?
In november is Kaya al 10 jaar bij ons.

Hoe kom je aan je huisdier?
Toen ik 8 jaar oud was, besloten mijn ouders om een hondje te nemen en deze uit het asiel te halen. Ik kan me nog goed herinneren dat we naar Zwolle reden en eenmaal in het asiel overspoeld werden met het geblaf van verschillende honden. Maar tussen die enthousiaste honden, zat een kleine, stille pup in een hoekje af te wachten wat komen ging. Dit was Kaya. De medewerkers van het asiel vertelden ons dat Kaya als puppy van een paar weken was achter gelaten in een speeltuin en doordat ze gevonden was, terecht was gekomen in het asiel. We waren helemaal weg van het kleine beestje en niet lang daarna waren we het allemaal met elkaar eens. Kaya ging met ons mee naar huis.

kaya 2

Hoe oud is je huisdier?
Kaya wordt in augustus 10 jaar. Oud dametje hoor.

Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdier?
Kaya is een ontzettend sulletje. Ze vermoord nog wel eens een muis of maakt de vogels bang in de tuin, maar als het moment daar is dat het arme beestje niet meer leeft staat Kaya erbij te kijken zo van: ‘Waarom beweeg je niet meer? Speel met mij!’ Ook reageert ze op het woord ‘poes’ en sprint ze bij het horen van het woord de tuin in.

Hoe belangrijk is de band met je huisdier?
Dit vind ik erg belangrijk! Voor mij is het een gewoonte geworden om in de vroege ochtend wanneer ik beneden kom eventjes te knuffelen met z’n tweetjes of als ik thuiskom rent Kaya op me af alsof ze me jaren niet heeft gezien. Hierdoor moeten we altijd even hysterisch knuffelen en achter elkaar aanrennen. Zo huisdier, zo baasje.

Wat zijn je favoriete herinneringen die je hebt gehad met je huisdier?
Oh, dat zijn er zoveel! De eerste is natuurlijk het moment dat ze voor het eerst bij ons thuis kwam, maar het grappigste, wat ook meteen wel het zieligste is, was dat we na een lange dag thuiskwamen en we Kaya zielig in haar bench zagen liggen met een enorme bek. Het leek wel alsof ze haar balletje in haar bek had, maar wat bleek.. Kaya had in haar bench naar een wesp gehapt die haar in haar bek had gestoken. Een wespensteek dus. Wat een sullie is het toch! Dit jaar gaat Kaya ook mee op vakantie. Vorig jaar was het eerste jaar dat we haar naar een pension brachten, maar we misten haar zo ontzettend op vakantie, dat we dit jaar besloten haar gewoon mee te nemen naar Frankrijk. Dat zorgt natuurlijk ook weer voor hele mooie herinneringen.

Welke koosnaampjes geef jij aan je huisdier?
Hmmm, dat is meestal wel ‘meis’ of ‘Kaay’. Af en toe ontstaan er de gekste bijnamen, op de gekste momenten, maar omdat die spontaan zijn kan ik die zo niet opnoemen.

My Furry Friend Tag

Kaya is al 10 jaar mijn vriendinnetje en is echt een toevoeging aan onze familie. Ze past er dan ook precies tussen. Net zo onbenullig, maar ook net zo zorgzaam als de familie Borgman.

Heb jij een huisdier?

Liefs, Melanie

Twitter InstagramBloglovinFacebook

2 comments

Geef een reactie

