A Look In | Onze Vakantie In Brugge

Brugge
In plaats van de maandelijkse A Look In, staat dit artikel dit keer in het teken van de eerste vakantie van mij en mijn vriend. Nu de meesten van jullie misschien al op vakantie zijn, nog moeten gaan, of al terug komen, heb ik in ieder geval al prachtige herinneringen aan onze vakantie. Een week hebben we ons samen vermaakt in het mooie Brugge en hebben natuurlijk veel gelukkige, watertandende, zonnige en romantische foto’s geschoten. Bereid je voor op heel veel foto’s.

Dag 1: Donderdag
Donderdag 17 juli namen we al vroeg de trein naar Rotterdam Centraal waar we al snel konden overstappen op de trein van Brussel. Twee uur later kwamen we aan en konden we dan eindelijk met de trein naar Brugge. Eenmaal aangekomen op de bestemming scheen de zon heerlijk en keken we onze ogen uit door de prachtige omgeving. Natuurlijk bestond deze dag uit de stad verkennen en heerlijk onszelf verwennen op het terras.

Brugge Melanie Borgman
Grote Markt Brugge
Brugge
Brugge
Twee genietende gezichten.

Lace Hotel
Die avond aten we gezellig buiten op het terras bij ons hotel. Het hotel, hotel Lace, ligt aan de Vismarkt van Brugge waar veel te zien en te doen is. Veel leuke kroegjes zijn gevestigd aan de Vismarkt dus op het terras konden we iedere dag lekker genieten van vrolijke muziek.

Dag 2: Vrijdag
De tweede dag begon om half 10 met een heerlijk ontbijt dat ontzettend goed verzorgd was. We begroetten het personeel en stelden even later ons eigen ontbijt samen met warme broodjes, verschillende salades en vers geperste sapjes. middag namen we de trein naar Blankeberge om lekker een dagje aan het strand te liggen. Het was heter dan heet en waren die dag dan ook goed bijgekleurd. Na een paar uurtjes in de zon te hebben gelegen, liepen we nog wat rond in Blankeberge, maar namen even later toch de trein terug naar Brugge waar we die avond tot 9 uur door de stad hebben gewandeld.

Ontbijt Brugge
Blankeberge
Blankeberge
Brugge
Brugge
De prachtige kathedralen van Brugge! Terwijl ik deze foto maakte kon ik niet stoppen met ernaar te kijken.

Dag 3: Zaterdag
De derde dag was, net als de eerste twee dagen, prachtig weer. We bezochten bierbrouwerij De Halve Maan waar de Brugse Zot vandaan komt. Dit is misschien wel het leukste wat Maurits en ik samen hebben bezocht. Het was erg interessant om een rondleiding te krijgen door de grote bierbrouwerij en kregen na een 45 minuten duurende rondleiding de welverdiende Brugse Zot.

De Halve Maan Brugge
Brugse Zot Brugge
Pasta Presto Brugge
‘S avonds aten we bij een klein Italiaans restaurantje aan de Sint-Amandstraat. Pasta Presto. Het beviel ons zo goed die dag ervoor dat we zaterdag meteen weer een bezoekje brachten. Voor een mooi bedrag aten we een pasta, waar we ontzettend vriendelijk werden behandeld. We genoten van de mensen om ons heen, de muziek op de Grote Markt en het heerlijke zonnige weer dat in de avond nog steeds geweldig was.

Dag 4: Zondag
Op zondag waren de winkels en musea in Brugge gesloten en lasten daarom een ‘rustdag’ in. Niet dat daar veel van kwam, want in Brugge is er zoveel moois te zien. Zodoende liepen Maurits en ik hand in hand door de romantische straatjes van Brugge opzoek naar mooie plekjes. En die hebben we gevonden!

Brugge
Brugge
Lace Hotel
Ons avondeten was een zak Belgische frietjes van de snackbar aan de overkant van ons hotel. We besloten het die avond eens lekker simpel te houden. Van huis nam ik twee bordjes en bestek mee (TIP!) waar we ons feestmaal op konden eten in onze hotelkamer. En.. wat hadden we het gezellig!

Hart
‘S avonds met z’n tweetjes lekker uitwaaien aan zee.

Dag 5: Maandag
Maandag was ‘winkeldag’ hoe Maurits het noemde. Speciaal voor mij, was de maandag bedoeld om te winkelen. Ik baalde daarom enorm toen bleek dat de meerderheid van de winkels nog steeds gesloten waren. Grrr! Gelukkig was de vertrouwde winkel The Body Shop wel geopend en kocht ik daar een heerlijke body scrub waar later nog een artikel van online komt.

Lace Hotel Brugge
Samen hebben we veel tijd doorgebracht op de brasserie van ons hotel. Ik bestelde die middag een kopje thee en vond het zeker een foto waard. Hoe schattig!

Oyya Brugge
Deze overheerlijke wafels met gesmolten chocolade van Oyya konden we die dag natuurlijk niet overslaan!

Dag 6: Dinsdag
Eindelijk was het dan zover en liet Maurits me losgaan in de winkelstraat van Brugge. Met 30 graden is Maurits de hele middag met me mee geweest om winkel in en winkel uit te gaan. Dat vind ik wel een applausje waard! Maar het toppunt die dag, was het beklimmen van het Belfort van Brugge.

Belfort Brugge
Brugge
400 treden en smalle trapjes later krijgen we het uitzicht over Brugge te zien. Prachtig!

Pasta Presto
Op de een-na-laatste avond gingen we voor de derde, en meteen de laatste keer, uiteten bij Pasta Presto. Alsof ik nog niet genoeg pizza op had in die paar dagen, namen we allebei een pittige Diavola pizza met een lekkere Brugse Zot. Aan het einde van de avond bedankte de bediening ons en riep: ‘Tot morgen!’ Waarop Maurits uitlegde dat dit ons laatste avondje eten in de stad was. De bediening keek sip, sprak ons nog wat lieve woorden toe, maar moesten daarna toch echt afscheid nemen van ons geliefde restaurantje in Brugge.

Lace Hotel Brugge
Na een lange dag verdiende Maurits wel een bier-tje!

Dag 7: Woensdag
En toen was het alweer woensdag. De laatste dag waar we het uiterste nog uit onze vakantie konden halen. We voeren door de grachten van Brugge, aten mosselen met champagne en keken samen de zonsondergang in Blankeberge.

Rondvaart Brugge
Boottocht Brugge
Met ruim 30 graden door de grachten van Brugge varen. Wat hebben we genoten!

Lace Hotel Brugge
Die avond aten we mosselen met champagne. Mijn eerste ervaring met mosselen ga ik nooit meer vergeten! Het was lekker, maar ik moest niet naar het voedsel kijken anders verdween mijn eetlust haha.

Blankebergen
S’avonds, als kers op de taart, bekeken Maurits en ik samen de zonsondergang. Romantischer kon haast niet!

Brugge

Die donderdag vertrokken we weer richting Nederland en lieten we onze fijne hotelkamer, het lieve personeel van Lace Hotel en het mooie Brugge achter in België. We hebben het zo naar ons zin gehad en een week was stiekem nog te kort voor ons. Onze eerste vakantie zullen we nooit meer vergeten!

Liefs, Melanie

Twitter InstagramBloglovinFacebook

5 comments

Geef een reactie

