Vichy Normaderm Deep Cleansing Purifying Gel

Vichy Beauty Identity

Je huid is een belangrijk orgaan. Die wil je natuurlijk zo lang mogelijk gezond en stralend houden. Een goede reiniging is dan ook erg belangrijk voor je huid. Een paar weken terug wisselden mijn vriendinnetje Mariët en ik ‘beauty-pakketjes’ uit aan elkaar. In het pakketje dat ik kreeg van Mariët zat het Vichy Normaderm Deep Cleansing Purifying Gel (..een hele mond vol) in. Het was nieuwsgierigheid op het eerste gezicht en vandaag vertel ik mijn mening over dit product.

Vichy Beauty Identity

Als eerst de ingrediëntenlijst even bekijken. Het product is bedoeld voor de onzuivere huid en bevat daarom hypoallergeen, wat letterlijk betekent: een verminderde kans op allergische reacties. In hypoallergene producten zit meestal ook geen parfum. Dat is dan al een voordeel. Wat dan wel weer jammer is, is dat het product parabenen bevat. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee en reageert mijn huid er normaal op, maar een groot aantal mensen reageert heftig op dit stofje. Ook bevat dit product Salicylzuur. Salicylzuur is hét middel tegen onzuiverheden. Salicylzuur verwijdert  dode huidcellen en zorgt dat de aanmaak van nieuwe cellen wordt versneld. Hierdoor groeien huidcellen sneller waardoor poriën de ruimte krijgen om te openen. Salicylzuur heeft dezelfde werking als een scrub, alleen zorgt Salicylzuur ervoor dat de huid minder snel wordt beschadigd dan bij een scrub.

Vichy Beauty Identity

De gel heeft een subtiele, lichtgroene kleur wat jammer genoeg niet te zien is op de foto. Eenmaal wat water te hebben toegevoegd aan de gel schuimt het erg goed en voelt het zacht aan op de huid. De reinigingsgel verwijder je met koud water en na het reinigen voelt je huid gezond en fris aan. Super!

Ik ben gek op dit product! Iedere ochtend en avond gebruik ik het en binnenkort zorg ik voor een back-up in huis. Vichy Normaderm Deep Cleansing Purifying Gel is te koop bij de apotheek en kost €13,00 voor 100 ml. Op de website van Apotheek & Huid is het product nu afgeprijsd voor €6,95.

Liefs, Melanie

TwitterInstagramBloglovinFacebook

EN: Your skin is an important organ. Of course you want it to keep healthy and that’s why cleaning is  very important. A while ago I got Vichy Normaderm Deep Cleansing Purifying Gel from a friend and I tested it. The product contains hypoallergenic, which literally means a reduced risk of allergic reactions. Also it contains parabens, which many people can not stand. But this product also contains Salicylic Acid, which helps prevent blemished skin. The gel has a subtle, light green color and foams great! After cleaning your skin feeling healthy and fresh. Every morning and evening I use this product and I love it! Love, Melanie

Geef een reactie

