Christmas Trip To Maastricht

Maastricht

De kerstdagen zijn zo goed als achter de rug. Onze buikjes zijn volgegeten en alle pakjes zijn in ontvangt genomen. Voor dat we konden genieten van de kerstdagen, ben ik samen met Maurits een weekend eropuit geweest. Naar dé stad van Nederland waar je kerst het beste kan vieren: Maastricht! Kijk mee naar ons weekendje samen in het zuiden.

Na een lange treinreis kwamen we om half 2 aan in Maastricht. Het mooie, maar oh zo drukke Maastricht. We konden ons nog niet inchecken bij het hotel, dus gingen we maar alvast de stad in. Prachtig! Al die kerstversiering in alle straatjes en steegjes. Ook het Vrijthof was omgetoverd tot een groot Winter Wonderland met een kerstmarkt, een ijsbaan en een groot reuzenrad.

Azie Tapas Maastricht

We aten een heerlijk broodje bij Azië Tapas. Een erg gezellig, klein restaurantje bij het Vrijthof.

Maastricht

Al die prachtig plekken! Ik had hier nog wel dagen kunnen lopen.

Design hotel Maastricht

Na een tijdje kwamen we weer aan in het hotel om ons in te checken. We verbleven bij het Hampshire Eden Design hotel. 100 meter van het station vandaan en top verzorgd. Dit grote kunstwerk met tegeltjes kwam ik tegen bij de incheckbalie. Allemaal tegeltjes met verschillende handtekeningen van BN’ers. Zo verbleef bijvoorbeeld hier Gordon, Richard Groenendijk en Rob Trip. Erg leuk!

Eden Design hotel maastricht

Voor het hotel stonden deze twee ‘hondjes’. Schattig!

Bijenkorf Maastricht

De Bijenkorf by night.

Vrijthof 9

‘S avonds gezellig uiteten bij Vrijthof 9. We kregen een tafeltje voor twee waar we lekker lang hebben gezeten. Mijn voorgerecht was echt HUGE! Salade met kip. Jummie! Ook het hoofdgerecht was erg lekker! Veel, maar lekker.

Schaatsbaan Maastricht

Midden op het Vrijthof kon je schaatsen met prachtige kerstmuziek op de achtergrond. Dit zag er zo gezellig uit! Maurits en ik waren eigenlijk van plan om ook te schaatsen, maar we zaten zo vol van het lekkere eten dat we maar een stukje zijn gaan wandelen.

Cafecliniq Maastricht

De volgende dag zijn we in de stad opzoek gegaan naar de laatste kerstcadeautjes. Ook mijn kerstcadeautje heb ik die middag uitgekozen, waar binnenkort een artikel van online komt te staan. We dronken een kopje koffie bij Cafecliniq in een kleine winkelstraat en namen daarna de trein naar Valkenburg om grotten te bekijken.

Valkenburg

Ook Valkenburg was prachtig versierd. Ik voel me weer helemaal een klein kind wanneer het kerst is haha.

Utrecht

Rond 5 uur namen we de trein terug richting huis, maar niet zonder een bezoekje aan Utrecht. Op de markt hingen deze leuke flikkerende, gekleurde muzieknoten in de bomen waar ik snel even een foto van maakte.

Il Pozzo Utrecht

Ons favoriete restaurantje aan de grachten van Utrecht. Il Pozzo. We hebben hier wel eens vaker een lekkere pizza gegeten en natuurlijk konden we ze deze keer ook niet overslaan.

De tijd in Maastricht ging veel te snel voorbij. Net als de feestdagen dit jaar. Hopelijk heeft iedereen een heerlijke kerst gehad met familie, vrienden en heel veel liefde van elkaar. Voor mij was Maastricht natuurlijk een hoogtepunt en ik ga deze trip net als alle andere uitjes, niet vergeten.

Liefs, Melanie

TwitterIntstagramBloglovinFacebook

EN: The days before christmas I went with my friend a weekend to Maastricht. Maastricht is such a wonderful place tot celebrate Christmas. We stayed at Hampshire Eden Design Hotel which is such a great place! At the first day we ate at Azië Tapas and Vrijthof 9. It was so cosy and delicious. The second day we went to Valkenburg which is also a very beautiful place for Christmas. We ate in Utrecht at Il Pozzo and enjoyed our time together. I hope you all had a wonderful Christmas with family and friend and a lot of love. Love, Melanie