Workshop Gezonde Leefstijl & Voeding Bij Lifestyle Centre

Lifestyle Centre Vanaf het begin van dit nieuwe jaar, is er een knop bij mij om gegaan. Strak in mijn vel. Letterlijk. Ik ben een gezondere leefstijl op gaan pakken, sport drie keer in de week, hou me aan gezonde voeding en doe thuis verschillende krachtoefeningen. En ja, die uitspraken over ‘goede voornemens.. ach, die hou je toch niet lang vol’ hoor ik regelmatig voorbij komen. Maar mijn motivatie is 200% en ik wil dan ook echt een goed resultaat leveren. Op het meest perfect getimede moment, organiseerde mijn sportschool, Lifestyle Centre, een workshop over een gezonde leefstijl en voeding. Hierbij moet je denken aan tips over oefeningen, goed omgaan met krachttrainingen en cardio, voeding en valkuilen waar mensen snel in terecht komen wanneer ze willen afvallen of trainen. Gisteravond zat ik dan ook samen met mijn broer, die ook een fanatieke sporter is, vol enthousiasme te wachten op de coaches die ons informatie zouden gaan geven. Lifestyle centre Een passende zin aan het begin van de workshop. De workshop werd gehouden door Joost te Wierik en Loes Huis. Twee coaches van Lifestyle Centre. Ze knalden er meteen goed in met pittige vragen over wie er wel eens een dieet gevolgd heeft, of dit resultaat opleverde en waar we nog erg graag meer van zouden willen weten. Eenmaal begonnen, kregen we zoveel nuttige informatie naar ons hoofd geslingerd wat ik wel moést opschrijven van mezelf. Ik hield daarom een schriftje bij me waar ik belangrijke punten die verteld werden in opschreef. Lifestyle Centre Kracht & cardio Veel van de tips over krachttrainingen en cardio wist ik al. Het langzame opbouwen en je eigen tempo bepalen was bij mij al bekend. Toch vond ik de tip om uit je comfortzone te stappen een heel goed advies. Mensen weten niet hoeveel energie en kracht ze in zich hebben en blijven daarom veilig de gewichten tillen of het niveau hardlopen wat ze altijd doen. Een kilo of 5 meer tillen is weer een nieuwe uitdaging. Ook denken mensen dat wanneer ze meteen fanatiek aan het sporten zijn, er meteen vet wordt verbrand. Dit is absoluut niet het geval. Loes legde ons uit dat de glycogeen in ons lichaam eerst verbrand moet worden, voordat je vet kwijt wil raken. Toevallig wist ik dit, maar het is wel een belangrijk punt. Het advies dat me ook erg bijbleef is dat je je lichaam moet laten herstellen. Stel, je sport intensief op maandag, geef dan je lichaam minimaal 48 uur rust voordat je weer hard gaat trainen. Dit betekent dat je op woensdag weer lekker mag gaan sporten. Voeding Naar dit deel van de workshop was ik het meest benieuwd naar. Ik bouw een ander voedingspatroon op en ben creatiever met eten. Veel tips kwamen dan ook goed van pas. Één belangrijk aandachtspunt waar veel mensen de fout ingaan bij strenge dieeten is dat wanneer je te weinig eet, je er alleen maar meer van aankomt. Sterker nog, wanneer je te weinig calorieën binnenkrijgt verlaagt je stofwisseling. Dit betekent dat je lichaam ‘denkt’ dat er niks te eten is en automatisch gaat je lichaam zorgen voor een ‘overlevingsdrang’ waardoor je alleen maar meer gewicht aankomt. Daarom is het erg belangrijk om ongeveer 6 eetmomenten op een dag te hebben. Een goed, gezond ritme zorgt ervoor dat je minder snel trek krijgt in ongezond eten. Je voelt dan namelijk al dat je genoeg hebt gehad. De overstap van wit brood naar volkoren is voor veel mensen ook een grote stap. Als klein kind ben ik opgegroeid met de uitspraak: ‘Hoe bruiner het brood, hoe beter het voor je is’ Dit is precies wat Joost ons vertelde tijdens de workshop. Eet volkoren, denk aan dat je niet te veel koolhydraten inneemt, eet 2 tot 5 stuks fruit per dag en drink minimaal 1,5 liter water. Lifestyle centre Na alle interessante tips was het de beurt voor Karin Senden. Een gastspreekster die 1,5 jaar geleden begon met sporten bij Lifestyle Centre. Karin was 1.59 meter en 100 kg maar nam nooit de stap om af te vallen. Haar ups en downs en haar verhaal trok mij heel erg en ik was er erg onder de indruk van. Uiteindelijk is Karin 35 kg afgevallen in 10 maanden tijd. Geweldig! De workshop heeft mij erg goed gedaan. Het heeft me nog meer motivatie gegeven door alle goede tips van de coaches en natuurlijk het verhaal van Karin. Ik had het idee om een nieuwe rubriek op de blog te plaatsen. Over mijn ervaringen en tips, dus laat me weten wat jullie er van vinden. Liefs, Melanie TwitterInstagramBloglovinFacebook EN: From the beginning of this new year, I started again with a new lifestyle. I eat healthier , sport three times a week, and I do strength exercises. At the right time my gym organized a workshop about healthy food an a healthier lifestyle. Yesterday they gave us tips and asked us hard questio. One of the tips I remember about exercises is that you can step out of your comfortzone. Til another 5 pounds more. Also about food they had a lote of tips and advice. Eat 6 times on a day, eat brown bread, drink A LOT of water and play with food. Vary your diet! It makes everything a lot easier. I had a idea about a new rubric at my blog. A rubric for sharing my experience, healthy recepts and tips. Let me know what you think of it. Love, Melanie

Geef een reactie

