A Look In | April

A Look In
Het is heel cliché om een A Look In.. artikel op deze manier weer te beginnen, maar wat ging de maand weer snel. Deze maand heb ik geen flauw benul van de tijd, data’s en dat het überhaupt bijna zomer is. Deze maand heeft mother nature ons veel dagen mooi weer cadeau gegeven en daar heb ik goed gebruik van gemaakt. Bereid je voor op dagjes weg, eten en gezelligheid met allemaal lieve mensen.

Easter breakfast

Zondag 5 april was het 1e paasdag en hoe kan je Pasen goed vieren? Met een groots paasontbijt. Mama pakt altijd goed uit met lekkere broodjes en beleg en natuurlijk liggen er net als iedere jaar paaseitjes klaar op ons bord.

Paasvuur

Die avond zijn Maurits en ik een paasvuur gaan bekijken. Een grote traditie hier in het Oosten. Gezelligheid en geproost!

marrie

Dinsdag 7 april was het de grote dag voor mijn vriendinnetje. Mariët werd 18 jaar en met de trein zocht ik haar op in het mooie Harderwijk. Het was erg gezellig met veel lieve mensen en natuurlijk cadeautjes voor de jarige Mari(J)ët. Voor haar verjaardag gaf ik een Swarovski armbandje en een cadeau waar ze al maanden over praatte. Namelijk een Starbucks mok. Mevrouw was weer gelukkig!

Bloesem

Op zaterdag moest ik weer vroeg in Zwolle zijn om een dagje te werken. Deze prachtige boom met bloesem trok mijn aandacht. Ik kan niet wachten totdat alle bloemen en bomen weer volop in bloei staan!

Bar en Brood
Bar & Brood
Bron: Instagram

Zondag 12 april konden we dan eindelijk genieten van het prachtige weer! Maurits en ik konden het niet laten om een terrasje op te zoeken in de binnenstad van Zwolle. Zoals we al verwacht hadden zaten alle terrasjes vol, maar bij de Nieuwe Markt vonden we een terrasje bij Bar & Brood. Midden in het zonnetje genoten we van een carpaccio salade met voor mij een thee en voor Maurits natuurlijk een biertje.

Las Rosas
Bron: Instagram

Nog meer eten! Na het zonnige weekend waren Mariët en ik iets te enthousiast geworden en bezochten we het terras bij Las Rosas. Het was frisjes, maar des ondanks smaakte het broodje Atun weer heerlijk!

De Kroon
Bron: Instagram

Woensdag 15 april was de dag van mijn kleine broertje. Benjamin werd die dag 15 jaar en dat vierden we die avond met z’n 5en. Mijn broertje is gek van alles wat met snelle auto’s, rap en actie te maken heeft. Kortom, een echte kerel. Als verrassing gingen we naar de bioscoop in Zwolle om Fast & Furious 7 te bekijken. Ik heb de vorige 6 films niet gevolgd, maar dat was ook niet nodig om deze film te bekijken. De film zit vol actie, humor, maar in de film staan de acteurs ook even stil bij de dood van Paul Walker. Paul speelt in de film Brian O’Conner, maar verongelukte in 2013 door een auto-ongeluk. De film was nog niet af, maar de makers van de film hebben de verhaallijn prachtig aangepast en ik heb zeker een paar keer moeten slikken toen er werd aangegeven dat deze film speciaal voor Paul Walker bedoeld was. Ik vind de film prachtig en zeker niet alleen voor mannen. Aanrader!

Amsterdam

Op donderdag 16 april had ik met school een excursie naar Amsterdam. Amsterdam, oh wat hou ik van die stad. Door een grote tourbus werden we afgezet bij de Damrak en liepen we met z’n allen naar Bodyworlds. Een museum over het menselijk lichaam met échte menselijke lichamen. Deze mensen hebben lang geleden aangegeven hun lichaam aan de wetenschap te willen geven. Ook organen, spieren en botten waren te zien. Erg indrukwekkend!

Bodyworlds

Een shocking foto van een voorbeeld van Bodyworlds. De spieren bij dit persoon zijn echte spieren, maar de ogen zijn nep. Lichamen hingen en zaten in verschillende houdingen waardoor het echt leek alsof je naar een mens keek. Heel confronterend om te zien, maar erg mooi.

Make-Up Studio Backstage
Bron: Instagram

Het tweede dagdeel hadden we een afspraak bij Make-Up Studio Backstage aan de Rozengracht. We kregen een rondleiding door het pand en een workshop ‘Shapen’. Wat make-up allemaal toch met je uitstraling kan doen. Geweldig! Jacky werd opgemaakt waarbij de make-up dik werd aangezet. Ondertussen werden er handige tips gedeeld. Ik keek mijn ogen uit en droomde bijna weg door al die prachtige opgestelde producten en professionele spiegels.

Tapas
Bron: Instagram

Een tapas-avondje samen met Maurits. Een kamer bezaaid met kussens, leuke programma’s en zelfgemaakte tapas. Ik warmde stokbrood op, sneed dit in plakjes en smeerde er home-made kruidenboter op. Daarnaast legde ik olijfjes en tomaatjes en stukjes Chorizo worst. Van dit soort avondjes kan ik intens genieten. Samen genieten van een biertje en wijntje en alleen maar gezelligheid.

Catrice

Even de make-upjes van Catrice bewonderen. Make-up lijkt net kunst!

esse

Op de laatste dag van april volgde ik een workshop over een (nog) niet heel bekend merk, namelijk Esse. Tijdens de workshop heb ik aandachtig geluisterd naar de presentatie over dit product en mochten we zelfs behandelingen geven met de producten van Esse. Binnenkort vertel ik meer over dit jonge merk.

Wat was jou hoogtepunt van april?

Liefs, Melanie

TwitterInstagramBloglovinFacebook

EN: April was going fast again and I’ve done a lot of nice things. I celebrated easter with my family and the birthday of my friend and brother, I went to Amsterdam to visit Bodyworlds and a awesome workshop from Make-Up Studio, I saw the beautiful movie Fast & Furious 7 and I ate a lot of good food. April was a good month, so what was your moment of April? Love, Melanie

Geef een reactie

